Как да изберем и съхраним чистачките на автомобила ?

chistachki_1Снегът, ледът, дъждът от замръзване и студените температури правят зимното шофиране коварно; въпреки това сте подготвени, нали? Вашите всесезонни радиали имат много протектор, антифризът е добър до -32 ° C, а леденият скрепер е в колата, готов за тръгване. Дори си спомнил да си опаковаш одеяло и зарядно за мобилен телефон в случай, че попаднеш в трафик. Но какво ще кажете за вашите чистачки? Ако те са същите, които се пекат на вашето предно стъкло през цялото лято, тогава бихте могли да имате проблеми. Как да разберете дали вашите чистачки са добри? И ако не са, трябва ли да ги замените със същия вид за зимно шофиране? Прочетете, за да разберете.

chistachki_6
Чести дефекти на чистачките, които изискват подмяна. Поддръжка на перата на чистачките.

В нито един момент от годината не виждате от предното си стъкло по-важно и по-трудно, отколкото през зимата. Гореспоменатите елементи, плюс пътната киша и солта, хвърлена от други превозни средства, се комбинират, за да нападнат вашето предно стъкло. Фактор в тъмнината, в който повечето от нас се оказват да пътуваме благодарение на по-късите зимни дни и видимостта става изключително предизвикателна. Ако се опитвате да надникнете през ивици, намазки и мърморене, причинени от износени пера на чистачките, виждането при тези условия може да стане направо невъзможно. Разликата между безопасно пътуване и злополука често може да стане за части от секундата. Ако не можете да видите какво ви предстои, времето за реакция е компрометирано и бихте могли да се сблъскате или да се измъкнете от леден път, преди да можете да предприемете действия, за да избегнете ситуацията. Уверете се, че проверката на чистачките е част от режима ви за зимна готовност. Ето какво да търсите:

chistachki_2
Тази илюстрация сравнява традиционните пера на Trico и Beam, но също така показва основните разлики между перата от типа на рамката и гредата.
Проверете перото на чистачката, която контактува и избърсва предното стъкло, за разкъсвания, пукнатини и признаци на отделяне, които биха били очевидни причини за подмяна. Уверете се, че чистачката все още е гъвкава, така че да има възможност да съответства на контурите на вашето предно стъкло. Проверете рамката на чистачките за корозия, отделяне на рамката от перото в местата на закрепване и всякакви други признаци на повреда. Ако обаче перата ви са на повече от 6 месеца, те трябва да бъдат сменени, независимо от това как изглеждат. Мръсотията, която се събира на предното стъкло, действа като фин абразив, с течение на времето създавайки малки празнини в ръба на перата, които не са очевидни с просто око и това може да доведе до нанасяне на петна и размазване. Каучукът също непрекъснато е под атака от топлина, озон и UV лъчи, което може да причини пукнатини, намалена гъвкавост и влошаване. Тези фактори могат да се комбинират, за да намалят сериозно видимостта.

Видове чистачки на чистачките на предното стъкло

И така, вие сте решили, че трябва да закупите нови чистачки. Какъв вид трябва да получите? Конвенционалното перо от тип рамка, което съществува от десетилетия, има стоманена надстройка, състояща се от „уши“, които държат перото, и шарнири и фуги, които позволяват на рамката да се огъва и да оказва равномерен натиск върху острието, така че да съответства на формата на предното стъкло. Този тип перо е чудесен за използване през топлите месеци, но по-малко от идеален за зимно шофиране. Отворените пространства в решетъчната мрежа на този тип острие могат да се запушат с лед и сняг, предотвратявайки оформянето на перото към предното стъкло и в резултат на това области от предното стъкло, които не се избърсват, пречат на зрението ви. Перата от тип рамка също са склонни да се „повдигат“ от предното стъкло с висока скорост, което може да предизвика шум.

Производителите за чистачки са измислили два метода за справяне с проблема със засядането на лед и сняг. Чистачките Aerotwin са оборудвани с капаци, които обхващат стоманената конструкция, предотвратявайки запушването на лед и сняг. Елегантният дизайн на капака също прави острието по-аеродинамично и по-малко вероятно да се издига от предното стъкло със скорост. Другият метод съвпада с промяна в технологията на чистачките, която се осъществява в цялата автомобилна индустрия – превключването към пера от тип греда. Rain-X, Bosch и Valeo са само част от производителите на чистачките, предлагащи този дизайн. Ножовете на гредите имат плоско парче пружинна стомана, затворено в пластмаса, като перото е прикрепено отдолу. Няма рамка, която може да се задръсти от лед и сняг, и няма шарнири, фуги или други движещи се части, които могат да се носят. Ножовете на гредата поддържат равномерно налягане по цялата дължина на перото, за равномерен контакт със стъкло, независимо от кривината на предното стъкло. Перата на чистачката също имат по-нисък, по-аеродинамичен профил, който не е предразположен към вдигане на вятър. Перата на чистачките са оригинално оборудване на повечето нови превозни средства и те продължават да нарастват в популярността си.

Това острие включва спойлер, който осигурява сила на надолу върху острието с висока скорост, за да се предотврати вдигането.
Но структурата, която осигурява и оказва натиск върху чистачката, е само половината от историята. Перото е изработено от естествен каучук на повечето стандартни чистачките, но на премиум перата е изградена от синтетичен каучук, импрегниран със силикон или покрит с хлъзгави вещества като тефлон или графит. Тези превъзходни каучукови съединения остават гъвкави дори при ниски температури, по-устойчиви са на ерозия поради фактори на околната среда, а гладките им повърхности ги правят по-малко склонни да се прилепват към предното стъкло и лед и сняг се залепват за тях. Силиконовите чистачки за чистачки PIAA Si-Tech всъщност прилагат силиконово покритие върху предното стъкло, докато избърсват, насърчавайки непрекъснато водно мънисто, което подобрява видимостта и намалява прескачането и досадното скърцане.

Доброкачествената течност за миене на предното стъкло върви ръка за ръка със зимните чистачки. Колкото и да са добри чистачките ви, опитът да изчистите предното стъкло, натъпкано със сол и киша от пътя, е упражнение в безполезност без течност за миене. А чистачките, които се използват непрекъснато в опит да изчистят мръсно предно стъкло без полза от течност, ще се износят преждевременно. Изберете течност със температура на замръзване, значително по-ниска от най-ниската очаквана зимна температура. Не забравяйте, че вятърът пред вашето стъкло с вашето превозно средство със скорост ще бъде много по-нисък от околния, а последното нещо, което искате, са замразените дюзи за миене, когато трябва да изчистите предното си стъкло. Лечението със стъкло Rain-X добавя технология за набиване на вода на предното стъкло за по-голяма видимост при шофиране.

Редовно проверявайте лопатките на автомобила си и ги заменете при първите признаци на лоша работа или 6 месеца, което от двете настъпи първо. Изберете качествени чистачки с по-висока производителност. Почиствайте предното си стъкло всеки път, когато пълните с гориво, и внимателно избършете чистачката с влажна хартиена кърпа, за да премахнете замърсители като замърсяване и масло. Когато вашето предно стъкло е покрито със сняг или лед, използвайте вашите размразяващи средства и / или стъргалка за лед, за да изчистите предното стъкло; никога не използвайте чистачките си. Правилната поддръжка на чистачките гарантира, че винаги получавате най-добрите показатели от вашите пера.

 

Източници:

  1. https://www.autopower.bg/chistachki.html
  2. https://faktite.net/как-да-изберем-подходящите-чистачки-з/

Вашият коментар