Комплект съединител и какво трябва да знаем за него ?

komplekt saedinitel 8Ако сте решили, че е време да смените съединителя на вашия автомобил с ръчна трансмисия, сте стигнали до момента, в който предимствата (свеж, нов усет за реакция) са надминали недостатъците (значителни разходи за труд или време, изразходвано да го направите сами). Независимо дали нямате избор, тъй като старият ви съединител боксува или искате да проявите инициатива и да подобрите автомобила си чрез изостряне на производителността извън линията, имате големи очаквания за крайния резултат, след като се изплащат високи разходи за труд или сте отделили много време и усилия, правейки го сами.

komplekt saedinitel 1

Предвиждате копринено освобождаване и поемане на педала на съединителя, плавно движение без грубост или вибрации, ясни смени, които цвърчат гуми на тротоара и фактът, че автомобилът ви отново се чувства чисто нов.

Тази статия се фокусира върху трите интегрални компонента, които са част от комплект съединител за ръчна трансмисия, какво прави всеки от тях, как частите се свързват една с друга и защо обикновено е най-добрата практика да ги замените заедно. Повечето автомобили със задвижване на предните колела изискват 8-11 часа труд, за да свалят спирачките, главина на колелото и цялата полуоска от едната страна, за да отделят трансмисия и двигател за достъп до съединителя. Много автомобили със задно задвижване изискват само 4-5 часа труд, защото всичко, което е необходимо е да се откачи изпускателната система, кардана и скоростната кутия. Какъвто и да е процесът на инсталиране на вашия автомобил, ще установите, че цената на труда все още надвишава материалните разходи.

Също така е важно да запомните, че съединител е интегрирана система, при която всички свързани части зависят една от друга. Подмяната на компонентите на съединителя като комплект обикновено е най-интелигентното нещо. Ако превозното средство има пилотен лагер, който поддържа края на входния вал на трансмисията / трансмисия, сменете го също. Износените пилотни лагери ще причинят неправилно подреждане на валовете, което води до бързо износване на лагерите на съединителя и изхвърлянето, както и проблеми по време на захващане и разединяване.

В какво се състои всъщност „съединител“

„Съединителят“ на ръчна трансмисия всъщност е съставен от три основни части, разположени между маховика на двигателя и входния вал на трансмисията. Докато частите на съединителя се захващат, те позволяват плавно свързване на задвижващия механизъм, тъй като дискът на съединителя и маховика се обединяват, за да прехвърлят движещата сила върху колелата. Те могат да бъдат здраво затегнати заедно, изключени изцяло или да позволят безкрайно количество „подхлъзване“, за да може едно превозно средство да започне да се движи напред или назад постепенно.


Феродовият диск е въртяща се кръгла метална пластина, притисната към входната ос на трансмисията, покрита с феродо от двете страни. Дискът е разположен между маховика на двигателя и притискателния диск на съединителя и се затяга плътно между тези два елемента, когато съединителят е задействан. Дисковете на съединителя могат също да бъдат описани като фрикционни дискове.

Притискателния диск  на съединителя е метална плоча с пружина, която се върти с маховика и прилага сила, за да затегне феродовия диск здраво между себе си и маховика. Когато съединителят е задействан, пружините в притискателния диск притискат диска на съединителя към маховика.

Аксиален лагер (или „лагер за освобождаване на съединителя“) е компонентът, който е връзката между феродивия и притискателния диск на съединителя. Когато водачът натисне съединителя, този лагер дърпа притискателния и феродовия диск от маховика, за да изключи двигателя от задвижващия механизъм; когато водачът освободи педала на съединителя, той позволява на пружините да натискат всичко обратно и съединителят е задействан. Аксиалния лагер се износва и в крайни случаи ще скърца при натискане на педала на съединителя.

Какво означава, износени компоненти на съединителя?

По характера на това, за какво са проектирани дисковете на съединителя, техният фрикционен материал е под постоянно състояние на износване по време на нормалния процес на депресиране и освобождаване на съединителя. Естествено, дискът на съединителя трябва да бъде заменен като износващ елемент. Също така е важно да се отбележи, че проблемите с други компоненти на съединителя могат да доведат до неравномерно износване на диска на съединителя, което от своя страна причинява износване на тези други компоненти.

Маховикът, който обикновено не се счита за част от съединителя, може да бъде изложен на износване или прегряване. Така че дори ако се установи, че друг компонент на съединителя е източник на проблем, подмяната на фрикционния диск в същото време ще ви помогне да не се затруднявате.

Комплекти съединител

Феродовия диск, притискатения диск и аксиалния лагер често се продават в комплекти заедно и се оказват изгодни в сравнение с цената за закупуване на резервни компоненти отделно. В зависимост от дизайна на автомобила и препоръките на производителя, някои комплекти могат да включват и пилотни лагери за входящия вал.

В много случаи производителите ще предлагат тези артикули само като пълен комплект, защото смятат, че дискът на съединителя е достигнал точката на износване и други части са стигнали до тази точка. Ако инженерите, които са проектирали, конструирали и тествали вашето превозно средство, са спазвали тези условия, за да стигнат до това заключение, техните съвети е добре да се вслушат.

komplekt saedinitel 7

Отново, като се има предвид количеството труд, което е свързано с достъпа до компонентите на съединителя, може да е „до стотинки и глупаво долар“ да замените само износения компонент, когато вече знаете как тези компоненти функционират един спрямо друг.

В секцията комплекти и компоненти на съединителя на нашия уебсайт ще видите квадратчета за отметки както за резервни съединители, така и за OEM съединители. След като изберете предпочитанията си, ще можете да ограничите допълнително търсенето си чрез отметки, които показват комплекти със или без маховици.

OEM комплекти съединител

Когато става дума за оригинални фабрични комплекти за съединител LUK RepSet, Sachs, Exedy и Valeo – всички те се предлагат за широка гама марки и модели. Комплектът включва компоненти за по-новите Nissan / Infiniti, както и за по-стари модели Honda и Porsche.

Ако имате превозно средство, първоначално оборудвано със сложен маховик с двойна маса, комплектът за преобразуване на маховика Valeo Clutch са проектирани да преобразуват вашето превозно средство в по-традиционна настройка на единичен твърд маховик. Въпреки че не съвпадат с фабричното оборудване, новият маховик, който ще получите, е проектиран да работи изключително добре с превозното средство по начина, по който би имало OEM оборудване.

Комплекти на съединителя, ориентирани към производителността

Ако се интересувате от високопроизводително улично шофиране, теглене или състезателна употреба само за трасе, ние имаме ориентирани към производителността комплекти на съединител, насочени към вашите индивидуални нужди.

Тези комплекти са идеални за случаите, когато по-голямото търсене ще бъде поставено на съединител поради подобрения на конските сили. Или, защото ще бъдете на път с голям товар Производствените комплекти обикновено включват притискателни дискове, които могат да се справят със значително повече сила на затягане. Освен това можете да видите комплекти, които съдържат дискове на съединителя, изработени от органичнен материал, керамика, кевлар, въглерод или желязо.

Инструменти за подравняване

Инструментите за подравняване на съединителя могат да бъдат полезни при смяна на всички компоненти на съединителя. По принцип монтиран вал, този инструмент е проектиран така, че да бъде вкаран в центъра на пилотния лагер, където временно се прибира. След като инструментът за подравняване е на мястото си, дискът на съединителя и притискащите плочи могат да се плъзгат директно върху инструмента за подравняване (отвор в центъра на всеки прави това лесно).

Докато затегнете диска на съединителя и притискащата плоча на мястото си, инструментът за подравняване поддържа и ги поддържа подравнени точно там, където е необходимо, за да се подредят правилно. Имаме специфични за превозното средство инструменти, които са оформени и оразмерени за трансмисиите, намерени на конкретни марки и модели, и имаме универсални инструменти, достъпни в различни размери.

Източници:

  1. https://www.autopower.bg/saedinitel.html
  2. https://www.ebay.com/sch/33730/i.html?_from=R40&_nkw=flywheel&LH_TitleDesc=0
  3. https://bg.wikipedia.org/wiki/Скоростна_кутия

Вашият коментар