Могат ли да се почистват старите запалителни свещи?

Имате проблеми със запалителните свещи? Чудите се дали да ги почистите или направо да замените с нови? Технически погледнато можете да почистите запалителни свещи. В много случаи обаче, времето и резултатът не си заслужават. В резултат няма да получите същата производителност, както от новите свещи. В следствие на почистването, запалителната свещ няма да има заострени ръбове (в следствие на чистене и шкурене) и по този начин ще се намели електропроводимостта.

свещи NGKАко все пак решите да се заемете с задачата по пичистване на свещи, ето какви стъпки трябва да предприемете:

  • В сличаи, че по свещите ви има нагар трябва да го махнете. Можете да ползвате ножче или игла. Остържете каквото можете, а след това минете с шкурка.
  • Ако има масло по запалителните свещи може да го махнете с обезмаслител или бензин. Ползвайте четка за зъби за да достигнете до трудно достъпните места.
  • След като почистите свещите забършете със сух парцал и подсушете със сешоар. Свещите трябва да бъдат абсолютно сухи.

Длъжни сме да ви предупредим, че почистването на запалителните свещи на автомобила, ще ви осигури само временно решаване на проблема. Свещите са консуматив и трябва да се подменят на около 20 000 км. Възможно е след почистванете на свещите колата ви да продължава да работи лошо. В този случай ще трябва да ги подмените с нови.

Състояние на запалителните свещи NGK

Запалителните свещи дават информация за това дали двигателя на автомобила ви работи правилно.

  • В случай, че по старите ви свещи има черен нагар и автомобилът ви харчи повече от допустимото моторно масло, трябва да обърнете внимание на това дали дали автомобилът не гори богата горивна или горивния ви филтър не е задръстен.
  • Обърнете внимание на цвета на централния електрод. Ако той е светло сив или бял, това говори, че автомобилът ви гори бедна горивна смес, което може да доведе до прегряване на горивната камера и самата свещ.
  • Омасляване на свещите е друг често срещан проблем. Най-честата причина е износини гумички на клапаните или износена гарнитура на капака на клапаните. Често такива автомобили работят неравномерно докато загреят, а от ауспуха им излиза син или бял дим.

Вашият коментар